انگلستان

انگلستان

انگلستان انگلستان
انگلستان

انگلستان که بریتانیا نیز نامیده می شود متشكل از تعدادي جزيره در سواحل شمال غربی اروپا است. انگلستان یک کشور منحصر به فرد است که از چهار ملت انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی تشکیل شده است. از نظر فرهنگ؛ انگلیسی ها موجی از مهاجمان و مهاجران از جمله سلت ها، رومی ها، آنگلوساکسون ها، وایکینگ ها و نورمان ها هستند همچنین در دهه های 1950 و 1960، افرادی از مستعمرات سابق کارائیب، آفریقا و آسیا برای کار به انگلستان آمدند و در واقع حجم زيادي از مردم انگلستان را مهاجرين تشكيل مي دهند و شايد يكي از دلايل پيشرفت اين كشور مديون مهاجريني است كه به اين كشور نقل مكان كرده اند .ورزش و ادبيات در فرهنگ انگلستان از محبوبترين جايگاهها برخوردارند . فوتبال، راگبی، کریکت، بوکس و گلف همه در بریتانیا اختراع شد همچنین بریتانیا نویسندگان بزرگ زیادی از جمله ویلیام شکسپیر، چارلز دیکنز و رابرت برنز وجی کی رولینگ، نویسنده کتاب های هری پاتر را دارد.انگلستان بیش از 500 سال پیشروترین کشور تجاری بوده است. در قرن نوزدهم، صنعت انگلیس کمک کرد تا این کشور قدرتمندترین کشور در جهان شود. هنوز هم یکی از قوی ترین اقتصادهای روی زمین است.

مردم انگلستان مردم انگلستان
مردم انگلستان

مردم در انگلستان صريح و وقت شناس هستند، فروتني و برخورد صميمانه از خصايص ديگر جامعه انگليس است.تئاتر، موسيقي و رقص جزء علاقمندي هاي روزمره مردم بوده و رعايت حقوق ديگران سرلوحه زندگي آنهاست.
انگلستان در گدشته يكي از پيشرو ترين كشورها در توسعه حهان بوده كه توانست در قرن نوزدهم امپراطوري خود را در دنيا گسترش دراده و در اوج قدرت بايستد . هر چند قدرت و نفوذ بریتانیا از نیمه اول قرن بیستم با دو جنگ جهانی كاهش فراوان يافت. به هر حال از اين موضوع نمي توان گذشت كه انگلستان از گذشته دور يكي از قدرت هاي برتر اروپا و دنيا بوده است در و مستعمرات زیادی در جهان داشته و هنوز هم دارد. به‌همین دلیل فرهنگ انگليسي در بسياري از كشورهاي دنيا تاثيرگذار بوده است.
زبان رسمي مردم انگليسي است كه تقريبا 98 درصد مردم به اين زبان صحبت مي كنند ،‌ البته گویش‌های مختلفی هم در آن وجود دارد. لهجه‌ مردم از شمال تا جنوب این کشور بسیار متغیراست و حتی خود مردم انگلیس هم گاها آنها را نمی‌فهمند. در انگلستان به‌عنوان یک کشور چندملیتی، زبان‌های غیر بومی دیگری مانند لهستانی، هندی، پاکستانی، عربی، چینی، پرتغالی و فرانسوی نیز صحبت می‌شود.طبق آخرين پ‍ژوهش ها، یک سوم جمعیت این کشور هیچ مذهبی ندارند. ۳۰ درصد از جمعیت انگلیس پیرو کلیسای انگلیس هستند و ۱۰ درصد به مذهب رومن کاتولیک اعتقاد دارند. مسیحیت مذهب غالب کشور انگلیس است و مذاهب اقلیت در اين كشورشامل اسلام، هندوئیسم، سیکیسم و بودائیسم می‌شوند.

شهرهاي معروف انگلستان شهرهاي معروف انگلستان
شهرهاي معروف انگلستان

شهر لندن (LONDON)
لندن، پایتخت انگلستان به عنوان یکی از مشهورترین و ادبي ترين شهرهای جهان است. این شهر متشكل ازمهاجرين مختلف و داراي صحنه های پر جنب و جوش بوده كه منطقه وسیعی از اين كشور را تشكيل و بزرگترین شهر انگلستان مي باشد. لندن سال ها است که یکی از قطب های مالی پیشرو در جهان بوده و به دلیل نوآوری های تکنولوژیکی خود بسیار مشهور است. این کلان شهر خیابان هایی پر از رستوران ها و کافه های شگفت انگیز را در خود جاي داده و شباهت مهم آن با تهران  در اين است که قیمت ملک روز به روز در این شهر افزایش می یابد و بنابراین اگر بخواهید آپارتمانی در لندن اجاره کنید ممکن است بسیار گران باشد. ولي چرا همه دوست دارند در لندن زندگي كنند و يا چند صباحي را  درآن بگذرانند 
1-  زندگی شبانه شگفت انگیز و تنوع غذایی قابل توجه
2-  يكي از پردرآمدترین بخش های کاری در سراسر جهان
3-   شهری با بهترین فرهنگ و تاریخ اصيل بریتانیا
4-   شبکه حمل و نقل عظیم و بهترین مقصد برای تعادل بین کار و زندگی
5-  فرصت های کاری فراوان

شهر منچستر (MANCHESTER)
این شهر زیبا و استثنايي در شمال انگلستان قرار دارد و چندین دهه است که به عنوان پايتخت فرهنگي و هویت بریتانیا مشهور است. اگر به دنبال شغلی در بخش رسانه و هنر هستید، منچستر یک گزینه عالی برای کار شما در انگلستان است. زندگی در منچستر بسیار ارزان تر از لندن است. این شهرسرشار از بهترین هنرهاست، معماري اصيل و اجراي موسیقی و تئاتر در اين شهر متداول است . این شهر یکی از پر جنب و جوش ترین شهرهای انگلستان برای زندگی است و به سرعت در حال توسعه است. پر از رستوران های شگفت انگیز، تفریحات شبانه و مناطق خرید است که بهترین و بی نظیر هستند. منچستر یک کلان شهر پویاست که فرصت های کاری در زمینه هایی مانند امور مالی، رسانه های دیجیتال، بیوتکنولوژی و حقوق دارد. این شهر نه تنها یک شهر عالی برای زندگی و کار است، بلکه یکی از بهترین شهرهای انگلستان برای جمعیت دانشجویی است.
شهر بیرمنگام (BIRMINGHAM)
بیرمنگام در مرکز میدلندزغربی انگلستان قرار گرفته و به عنوان دومين كلان شهر اين کشورشناخته می شود. فرصت های شغلی فوق العاده ای در اين شهر وجود دارد که آن را به یکی از بهترین شهرها برای زندگی و کارتبدیل کرده است. بیرمنگام به دلیل صنعت، تجارت و بخش های تجاری پررونق خود در سطح جهانی مشهور است. این شهر بزرگ و مدرن چندفرهنگی در بریتانیا، خارج از لندن قرار گرفته که محبوبيت آن به دلیل هزینه کمتر زندگی در این شهر است. بیرمنگام به عنوان یک شهر، چیزهای زیادی برای ارائه دارد. اين شهر مملو از مراکز خرید، یا گالری ها و انواع سرگرمی هاست. همانطور که می دانید فرصت های شغلی شکوفایی اقتصادی، بسیاری از افرادی را که به دنبال نقل مکان به انگلستان هستند، جذب می کند و بیرمنگام را به یکی از بهترین مقاصد برای خانواده ها بدل كرده است.
شهر لیورپول (LIVERPOOL)
ليورپول يكي از معروفترين و زيباترين شهرهاي انگلستان است كه محبوبيت جهاني دارد. تيم فوتبال شهر ليور پول و همچنين آثار معماربي و باستاني كهن به جذابيت هاي اين شهر دو صد چندان افزوده است . واقعا در مورد لیورپول چیزهای زیادی برای دوست داشتن وجود دارد. بدون شک، لیورپول شایسته این است که یکی از بهترین شهرهای انگلستان برای زندگی و کار باشد. این شهر دارای فرهنگ جهانی پر جنب و جوش و برخی از امکانات محلی شگفت انگیز است. هزینه زندگی نیز بسیار جذاب و صمیمیت فيمابين مردم همیشه یک امتیاز مثبت برای اين شهر بوده است. لیورپول دارای مکان های دیدنی برای تفریح و مکان های توریستی و فضاهای سرسبز بسياريستكه ميتواند مقصد جذابي براي توريست ها نيز باشد.
شهر ساوت همپتون (SOUTHAMPTON)
ساوت همپتون يك شهر ساحلي است كه در سواحل جنوبي انگلستان واقع شده، این شهر ساحلی برای  مقصد جذابي براي متخصصين و كارآفرينان مي تواند باشد و وجود يك قشر جوان اين شهر را براي زندگي و كار جذاب نموده است. شهر ساوت همپتون به دليل ارتباط قوی كه با دریا دارد، هميشه به عنوان يكي از بنادر مهم و اصلي بريتانيا مورد توجه بوده است. با توجه به داشتن دانشگاههاي متعدد ساوتهمپتون شهرت علمی بسیار خوبی دارد و پذیرای بیش از 30000 دانشجو در سراسر جهان است.
شهر بریستول (BRISTOL)
بریستول را مي توان يكي از مطمئن ترين و بهترین شهرهای بریتانیا برای کار و زندگی دانست. این منطقه در جنوب غربی انگلستان واقع شده است  و بخش هاي فناوري اطلاعات و توليدوارتباطات را در خود جاي داده است. بریستول اکنون خانه بسیاری از شرکت های نوپا و دانش بنيان است و علاوه بر این، بریستول در بین کارفرمایان و کارمندان بسیار محبوبيت دارد  زیرا مبحث آموزش در اين شهر از اهميت بالايي برخوردار است. رشد بریستول با سرعت خوبی ادامه دارد و آن را به گزینه ای ایده آل برای زندگی و کار در بریتانیا تبدیل كرده است. بريستول  به دليل دارا بودن مناظر طبيعي به يكي از جذابترين مناطق انگلستان شهرت دارد . همچنین، بریستول به عنوان یکی از طرفداران  محیط زیست در انگلستان شناخته شده مي شود. این شهر زمانی که صحبت از زندگی و کار به میان می آید، حال و هوایی شبیه به لندن دارد و برای همه از دانشجویان گرفته تا متخصصان جوان داراي امنيت شغلي، تحصيلي و زندگيست.


شهر آکسفورد (OXFORD)
آکسفورد دارای شهرت جهاني و مناظر بكر و باورنکردنی و امکانات فوق العاده برای زندگی و کار است. این شهر خانه یکی از بزرگترین و معتبرترین دانشگاه های روی کره زمین، يعني دانشگاه آکسفورد است. بدون شک، آکسفورد مکانی عالی است که در بخش های آموزشی و دانشگاهی يكتاست . معلمانی که در آکسفورد زندگی می کنند فرصت های کاری بسیار خوبی دارند. این شهر یک مقصد جهانی مشهور است و دارای یک جامعه در حال رشد فناوری پیشرفته است که آن را مکانی عالی برای زندگی و کار و تحصيل دانشجویان کرده است. آکسفورد رویدادهای زیادی مانند رویدادهای موسیقی، هنر و کمدی همراه با زندگی شبانه پر جنب و جوش دارد که حس شهر را زنده نگه می دارد.
شهر لیدز (LEEDS)
لیدز یکی از بهترین و شاد ترين شهرهای انگلیس بر اساس هزینه زندگی و اشتغال است. زندگی در لیدز انگلیس و خرید در آن یک تجربه بی نظیر است زیرا این شهر دارای حجم گسترده ای از بهترین خرده فروشان  انگلستان است. این امر به رونق اقتصاد این شهر زیبا کمک شاياني کرده است. لیدز با افتخار می تواند ادعا کند که برخی از بهترین هتل ها، کلوپ های شبانه، غرفه های غذا، رستوران ها و بارهای کوکتل در انگلستان را دارد. این شهر در زمینه آموزش عالی با داشتن سه دانشگاه كه در مركزيت اين شهر ساخته شده امکانات آموزشي زیادی برای ارائه دارد.

فرهنگ غذايي انگلستان فرهنگ غذايي انگلستان
فرهنگ غذايي انگلستان

یکی از مهم‌ترین و لذت‌بخش‌ترین فرهنگ هر كشور تنوع غذايي و طعم هاي جديد و خوشمزه آن منطقه است.
بدون شك  شما هم درباره صبحانه‌های معروف انگلیسی و غذاهای خوشمزه آنهخا مطالب زيادي شنيده ايد ، بي شك صبحانه يكي از مهمترين وعده هاي غذاييست كه در اين مورد انگليسيا به آن اهميت زيادي مي دهند و به همين خاطرصبحانه انگليسي از معروفيت زيادي برخوردار است . اما طرز تهيه اين صبحانه عالي چيست ؟ 
صبحانه انگليسي در يك  بشقاب و  ترکیبی از هفت نوع ماده غذایی متفاوت است که هر کدام در تأمین یک یا چند ماده ضروری و مغذی در بدن نقش دارند. لوبیای پخته‌شده یا همان خوراک لوبیاچیتی، بیکن سرخ‌شده، نیمرو، قارچ گریل شده، سوسیس گریل شده، گوجه گیلاسی و نان تست شده از مهم‌ترین مواد اولیه در طرز تهیه صبحانه انگلیسی هستند.
حقیقتش را بخواهید نوع غذا و سبک آشپزی در انگلستان هیچ وقت به اندازه سایر کشورهای همسایه آنان نظیر: آشپزی ایتالیایی ها و یا غذاهای مشهور فرانسوی ها به شهرت نرسیده است اما با این حال می توان در بین فرهنگ غذایی مردم این کشور نیز با تعدادی از بهترین و لذیذترین غذاهای بریتانیایی مواجه شد که تنها مخصوصِ کشور انگلستان است و همانند آن را در دیگر کشورهای اروپایی و غیر اروپایی نمی توان با همان کیفیت جستجو کرد:
از فیش اند چیپس ،پای اند مش، بیف ولینگتون، پای‌ و کورنیش پاستی و انواع پودينگ ها ميتوان به عنوان معروفترين غذاهاي انگليسي نام برد.

آداب و معاشرت انگليسي آداب و معاشرت انگليسي
آداب و معاشرت انگليسي

اگرچه ممکن است بریتانیایی‌ها در نگاه نخست کم‌حرف و نجوش به نظر برسند، اما در حقیقت مهربانند و از مهمانان خارجی استقبال می‌کنند.در بریتانیا مرسوم است که در دیدارها، با تمام حضار حتی کودکان دست بدهند.در دیدارهای تجاری و اجتماعی، مؤدبانه است که هنگام ترک جلسه هم با حضار دست بدهید. لازم نیست خیلی محکم دست بدهید یک لمس آرام کافی است.برای صدا زدن افراد، از نام خانوادگی و عنوانی مناسب برای آن¬ها استفاده کنید، مگر این‌که مشخصاً خواسته باشند که با نام کوچک صدایشان کنید.آداب غذا خوردن بر سر میز، مطابق روال جهانی است، مثلاً در هنگام غذا خوردن، چنگال را در دست چپ و چاقو را در دست راست نگه‌دارید.چنگال را از پشت روی غذا می‌گیرند و غذا را با آن برمی‌دارند. کمی طول می‌کشد تا در این کار ماهر شوید.منتظر بمانید تا شما را به نشستن پشت میز غذاخوری دعوت کنند. ممکن است صندلی خاصی هم برای شما در نظر گرفته باشند.آرنجتان را روی میز تکیه ندهید.اگر هنوز غذایتان تمام نشده است، چنگال و چاقویتان را به‌صورت ضربدر در بشقاب بگذارید. چنگال روی چاقو قرار گیرد.چنگال و قاشقتان را به نشانه اتمام صرف غذا، کنار هم، در وضعیت عقربه¬ های ساعت 6:30 دقیقه قرار دهید.در مهمانی‌های رسمی، به‌سلامتی کسی نوشیدن وقتی انجام می‌گیرد که میزبان جام را بالا گرفته (معمولاً شراب و گاه نوشیدنی‌های ساده‌تر) و مهمانان را به نوشیدن به یاد کسی فرابخواند. سپس مهمانان جام خود را بلند کرده و پیش از آن‌که به آن لب بزنند، جمله میزبان را تکرار می‌کنند. اگر برای غذا به رستوران دعوت شده‌اید، متوجه باشید که معمولاً کسی که دعوت کرده، هزینه را پرداخت می‌کند. مهم است که رأس ساعت به قرار برسید. سر پرداخت صورت‌حساب خیلی چانه نزنید و تعارف نکنید، بلکه منتظر فرصتی برای جبران باشید.
در رستوران که هستید، برای فراخواندن پیشخدمت، دستتان را تکان نداده و داد نزنید.

مشاهير انگلستان مشاهير انگلستان
مشاهير انگلستان

ویلیام شکسپیر یکی از مشهورترین نویسندگان جهان است. نمایشنامه های «رومئو و ژولیت»، «هملت»، «شاه لیر»، «مکبث» تقریباً به همه زبان ها دنيا ترجمه شده و دراكثر كشورها به روی صحنه رفته است. او شخصیت ها و احساسات آنها را چنان توصیف کرد که از آنان اسطوره هاي بین المللی و جاودانه ساخت.
بریتانیای کبیر نیز دانشمندان برجسته بسیاری را به جهان داده است. الکساندر فلمینگ اسكاتلندي که پنی سیلین را کشف کرد. او بیشتر اوقات کاری خود را در بیمارستان ها و آزمایشگاه ها گذراند. کشف پنی سیلین او بیش از هر کس دیگری در طول قرن ها به افراد دردمند کمک کرد.
نیوتن بزرگترین دانشمند و فیزیکدان تمام دوران بود. او نظریه گرانش خود را ارائه کرد و درک خود را در مورد اپتیک و ریاضیات ارائه نمود.
وینستون چرچیل یکی از برجسته ترین سخنوران، سیاستمداران و نخست وزیران بریتانیای کبیر بود. او با موفقیت کشور را علیه آلمان نازی رهبری کرد. او همچنین برنده جایزه نوبل ادبیات شد.
مارگارت تاچراولین زنی بود که از سال 1979 تا 1990 به عنوان نخست وزیر منصوب شد. به او لقب «بانوی آهنین» داده بودند زیرا هرگز از گفتن افکار خود نمی ترسید و همیشه از فلسفه خود پیروی می کرد.
پرنسس دایانا پس از ازدواج با شاهزاده چارلز، مشهورترین سلبریتی ولزی بود. او بسیار درگیر خیریه های مختلف بود و بسیار مورد علاقه مردم بود. پس از مرگش در تصادف رانندگی، او همچنان در کانون توجه عموم قرار داشت.

سي رسم جذاب انگليسي سي رسم جذاب انگليسي
سي رسم جذاب انگليسي

۱. خوردن یک شام کبابی سنتی با اعضای خانواده در یکشنه‌ها
۲. چایی دم کردن به هنگام مواجهه با مشکلات و بحران‌ها و نوشیدن آن
۳. خوردن صبحانه کامل انگلیسی
۴. تشکیل صف‌های منظم و رعایت نوبت
۵. جشن گرفتن پس از کسب موفقیت
۶. روحیه دادن به بازنده‌ها
۷. جشن گرفتن شب گای فوکس
۸. خوردن بوقلمون در روز کریسمس
۹.- داشتن علاقه بسیار زیاد به آب‌وهوا
۱۰. خوردن چیپس و ماهی در جمعه‌ها
۱۱. خوردن پنکیک به عنوان صبحانه در روزهای سه‌شنبه
۱۲. جشن گرفتن آغاز حکومت بریتانیا
۱۳. معذرت‌خواهی زمانی که هیچ کار اشتباهی انجام نداده‌اند
۱۴. بیسکوئیت را در چای خیس کردن و خوردن
۱۵. چک کردن گزارش آب‌وهوا قبل از سفر کردن
۱۶. گرفتن و فرستادن کارت پستال
۱۷. احترام گذاشتن به قوانین
۱۸. افتخار کردن به باغچه‌های خانگی
۱۹. خوردن چایی به همراه خامه
۲۰. خوردن عناب هنگام دیدن کورنوال
۲۱. تغییر گارد محافظت در کاخ باکینگهام
۲۲. ازدواج سفید
۲۳. تماشای سخنرانی ملکه در روز کریسمس
۲۴. خرید توت فرنگی و خامه برای تماشای ویمبلدون
۲۵. رعایت ادب در تمام شرایط
۲۶. دیدن پانتومیم در کریسمس
۲۷. بستن چتر، قبل از آنکه به خانه برسند
۲۸. خوردن سبزیجات در کنار وعده‌های گوشتی
۲۹. خواندن روزنامه در ابتدای شروع روز
۳۰. بحث کردن درباره سیاست

براي مهاجرت و زندگي در انگلستان با كارشناسان كوچ وي با تلفن هاي 2-09038061691 تماس بگيريد.
براي مهاجرت و زندگي در انگلستان با كارشناسان كوچ وي با تلفن هاي 2-09038061691 تماس بگيريد.

افزودن ماژول جدید
0%