ايتاليا

ایتـــــــــالیا

ايتاليا ايتاليا
ايتاليا

ایتالیا کشوری در جنوب اروپا و پایتخت آن شهر رم است.
این کشور از شبه‌جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردِنی در دریای مدیترانه تشکیل شده‌است. ایتالیا نهمين کشور توسعه‌یافته جهان هست  و جزء هشت کشور صنعتی به‌شمار می‌آید. واحد پول این کشور یورو و زبان رسمی آن ایتالیایی است.
جمعیت ایتالیا ۶1 میلیون تن و ۹۱٫۶ درصد مردم آن مسیحی هستند. ایتالیا پنجمین کشور پرجمعیت اروپا وبيست و سومین کشور پرجمعیت دنیا است. ایتالیا آب‌وهوای معتدل فصلی دارد و آب‌وهوای مناطق ساحلی آن با شرایط هوایی کوهستان‌های داخلی تفاوت زیادی دارد. دو کشور مستقل بسیار کوچک به نام‌های واتیکان و سان مارینو در درون خاک ایتالیا قرار دارند و یک تکه از خاک ایتالیا نیز بیرون از خاک اصلی این کشور و در سوئیس قرار دارد که کامپیونه د ایتالیا نامیده می‌شود. کشور ایتالیا به دلیل شکل ظاهری قلمرو آن به کشور چکمه معروف است.

مردم و فرهنگ ايتاليايي مردم و فرهنگ ايتاليايي
مردم و فرهنگ ايتاليايي

فرهنگ ایتالیایی با هنر، خانواده، معماری، موسیقی و غذا پیوند عمیقی دارد. این کشور زادگاه امپراطوری روم و مرکز اصلی رنسانس بوده و فرهنگ آن طی قرن‌ها بسیار غنی شده است.
حدود ۹۶ درصد از جمعیت ایتالیا را خود ایتالیایی‌ها تشکیل می‌دهند اما قومیت‌های دیگری هم در این کشور زندگی می‌کنند. عرب‌های آفریقای شمالی، آلبانیایی‌ها، اتریشی‌ها، آلمانی‌ها و اقلیت‌های قومی دیگر كه اكثرا مهاجر هستند  باقی جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند. کشورهای هم مرز با ایتالیا؛ فرانسه، سوئیس، اتریش و اسلوانی هستند و هر کدام به نوعی با این سرزمین در تعامل فرهنگی بوده‌اند.
خانواده مهم‌ترین ارزش‌ها در فرهنگ ایتالیایی به شمار می‌رود. یکپارچگی و وحدت این ملت بر خلاف طرز تفکر غربی، بر پایه و اساس خانواده گسترش یافته است. ایتالیایی‌ها دورهمی‌های خانوادگی زیادی دارند و از کنار دوستان و خويشان خود بودن، لذت می‌برند. آنها فرزندان خود را نيز تشویق می‌کنند تا در دوران بزرگسالی و پس از ازدواج نیز رابطه‌ی نزدیک خود با خانواده را حفظ کرده و خانواده‌ی آتی خود را نیز به این شبکه اضافه کنند.

شهرهاي معروف ايتاليا شهرهاي معروف ايتاليا
شهرهاي معروف ايتاليا

رم 
رم بزرگترین شهر ایتالیا با جمعیتی در حدود ۲،۸۰۰،۰۰۰ تن است. این شهر پایتخت ایتالیاست و میزبان بسیاری از پایتخت‌های تاریخی امپراتوری روم و بناهای قدیمی مانند کاخ‌های عصر رنسانس، کولوسئوم، موزه‌ها و کلیساهای باستانی قرون وسطایی است.

ناپل 
ناپل یکی دیگر از شهرهای ایتالیا، سومین شهر بزرگ آن و دومین منطقه شهری پرجمعیت در این کشور است. نام آن از واژه یونانی “ناپولیس” گرفته شده است که به معنای “شهر جدید” است. ناپل همچنین بزرگ‌ترین شهر در بخش جنوبی ایالت است. علاوه بر این، این شهر پر از شور و نشاط و موزه‌های باستانی عالی، بناهای تاریخی فوق‌العاده، مغازه‌ها و فروشگاه‌های متعدد، رستوران‌ها، مناطق ساحلی دلپذیر، دو قلعه قرون وسطایی، مجموعه‌های هنری و مراکز تاریخی چشم‌گیر است.

فلورانس 
فلورانس پایتخت منطقه توسکانی است. در زمانهای باستان این شهر پایتخت پادشاهی ایتالیا بود، و به دلیل شاهکارها و معماری‌های فوق‌العاده زیبای عصر رنسانس، بسیار معروف شده است. همچنین این شهر به دلیل جذابیت، قهوه‌های خوشمزه و میراث فرهنگی کهن خود، همواره محل برگزاری جلسات و رویدادهایی است که توسط هنرمندان، دانشگاهیان، فیلسوفان، نویسندگان و دانشجویان دانشگاه‌ها، کالج‌ها و آکادمی‌ها برگزار می‌شوند.

ونیز 
ونیز پایتخت منطقه ونتو است و بیش از ۲۶۰،۰۰۰ نفر جمعیت دارد. این شهر بی‌نظیر در شمال شرقی این کشور واقع شده و به کاخ‌های ساخته شده‌اش روی آب شهرت دارد. ونیز بزرگ ترین شهر بدون ماشین در قاره اروپا است. ۴۰۰ پل ارتباطی، ۱۱۸ جزیره کوچک این شهر را به هم متصل می کند .پل‌ها و کانال بزرگ این شهر نیز مکان جذابی برای بازدید و گشت و گذار هستند. ونیز یکی از زیباترین شهرهای ایتالیا و اروپا است.
میلان 
از میان شهرهای ایتالیا، میلان با جمعیت 3/1 میلیون نفری خود، دومین شهر بزرگ این کشور است. در طول تاریخ، فرهنگ‌های مختلفی این شهر را فتح کرده‌اند؛ و بقایای آنها در کنار هم مکان‌های گردشگری و تاریخی این شهر را شکل داده‌اند. میلان در ۴۰۰ سال قبل از میلاد توسط سلتیک اینسوبرس تأسیس شد. 
تورین خانه سینما و شکلات
تورین شهری پر زرق و برق است که در منطقه پیمونت واقع شده و بیش از این که به عنوان پایتخت شکلات ایتالیا شناخته شود، به دلیل حضور باشگاه فوتبال یوونتوس مشهور شده است. پیازا سان کارلو، پیازا کاستلو، موزه فیلم در مول آنتونلیانا، پالازو ماداما، موزه مصر و کلیسای جامع سنت جان باپتیست از جمله مکان‌های دیدنی این شهر هستند. تورین شهری بسیار محبوب برای کسانی است که به پرسه‌های شبانه علاقه دارند. نورپردازی در شب، معماری این شهر را برجسته کرده و آن را به یک شهر مملو از نور تبدیل می‌کند.
جنوا 
جنوا شهرت بسیار کمتری نسبت به سایر شهرهاي ايتاليا مانند ونیز یا فلورانس دارد اما از نظر توریستی هنوز هم مقصدی ایده‌آل برای گذراندن تعطیلات است، جنوا در واقع در لیگوریا به عنوان یک امپراتوری دریایی قدرتمند مشهور بود؛ و هنوز هم آثاری از آن دوران را در خود حفظ کرده است. این آثار امروزه میراث تاریخی شهر جنوا را تشکیل می‌دهند. علاوه بر این، جنوا زادگاه یک شخص خاص و معروف به نام ((کریستوفر کلمب)) كاشف قاره آمريكا نيز هست .

شرايط آموزشي ايتاليا شرايط آموزشي ايتاليا
شرايط آموزشي ايتاليا

در دهه اخیر شاهد افزایش چشمگیر دانشجویان خارجی در کشور ایتالیا بوده ایم. هر سال دانشجویان از اقصی نقاط دنیا برای تحصیل در ایتالیا به این کشور تاریخی و زیبای اروپایی سفر می کنند. اما دلیل این اقبال عموم دانشجویان به خصوص دانشجويان ايراني برای ادامه تحصیل در دانشگاههای ایتالیا چیست؟

1-  رنکینگ بالای دانشگاههای ایتالیا ( Italy Universities )
2-  عدم سخت گیری برای صدور ویزای تحصیلی دانشگاههای ایتالیا
3-  هزینه کمتر هزینه تحصیل و زندگی در دانشگاههای ایتالیا
4-  اخذ ویزای شینگن و تردد به تمام کشورهای اتحادیه اروپا بدون محدودیت
5-  وجود بورسیه استانی(DSU) دانشگاههای ایتالیا
دانشگاههای ایتالیا دارای رنکینگ و رتبه بسیار خوبی در دنیا هستند . در بررسی های موردی هم بسیاری از دانشگاه های ایتالیا دارای رشته هایی هستند که در دنیا شناخته شده هستند ( رشته معماری دانشگاه پلی تکنیک میلان یا مکانیک خودرو دانشگاه پلی تکنیک تورین)

در رده بندی معتبر QS ، سیزده دانشگاه از دانشگاههای ایتالیا رتبه زیر ششصد را دارا هستند که همین امر تفاوت میان سطح علمی و دانشگاهی ایتالیا  و کشور های دیگر ( روسیه، لهستان، بلغارستان، بلاروس، اوکراین، پرتقال، قبرس، یونان و… )  را مي رساند.
در بررسی موردی نیز ایتالیا رشته های بسیار خوب و داراي رتبه های جهانی دارد.
دانشگاه پلی تکنیک میلان در رشته طراحی داخلی رتبه 5 و در رشته معماری رتبه 9 دنیا را به خو د اختصاص داده است  همچنين دانشگاه پلی تکنیک تورین در رشته طراحی خودرو رتبه 20 و در مهندسی مکانیک رتبه 50 دنیا را داراست. دانشگاه های میلان و بلونیا نیز در رشته پزشکی رتبه های زیر 100 دنیا را دارند.

دانشگاههاي معروف ايتاليا دانشگاههاي معروف ايتاليا
دانشگاههاي معروف ايتاليا

دانشگاه بولونیا
دانشگاه بولونیا (UNIVERSITY OF BOLOGNA) که بر اساس شواهد قدیمی ترین دانشگاه جهان است، در سال 1088 میلادی تاسیس شد. این دانشگاه پردیس های متعددی در شهرهای بولونیا، چزنا، فورلی، راونا و یک پردیس بین المللی در شهر بوینس آیرس آرژانتین دارد.
دانشگاه سنت آنا:
دانشگاه سنت آنا (Sant Anna Piza) یک دانشگاه دولتی در زمینه علوم کاربردی است. اخذ پذیرش در برنامه های دانشگاه سنت آنا مشروط بر قبولی در یک آزمون عمومی رقابتی جهت اطمینان از برتری در آموزش و پرورش است. متقاضیان در صورت کسب نمرات برتر در آزمون ورودی و همچنین تسلط بر زبان های انگلیسی و ایتالیایی، می توانند به تحصیل رایگان در این کشور بپردازند.مدارک آموزش عالی در دانشگاه سنت آنا در رشته های علوم بازرگانی،علوم اقتصاد، علوم سیاسی، حقوق، علوم کشاورزی، پزشکی، مهندسی و فناوری اطلاعات به دانشجویان اعطا می شود. این دانشگاه با آمار 3.5 اختراع ثبت شده برای هر نفر از اساتید و محققان علم و فناوری، بالاترین نسبت حق ثبت اختراع را به خود اختصاص داده است.
دانشگاه ساپینزا رم
بونیفاس هشتم دانشگاه ساپینزا رم (Sapienza Università di Roma) را در 1303 میلادی تاسیس کرد تا امروزه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های جهان شناخته شود. دانشگاه ساپینزا قدیمی ترین دانشگاه شهر رم و بزرگترین دانشگاه در اروپا است. از جمعیت 115000 نفری دانشگاه ساپینزا، حدود 9000 جایگاه به دانشجویان بین المللی تعلق می گیرد. دانشگاه ساپینزا رم 280 رشته و 200 دوره تخصصی را در 63 بخش در اختیار دانشجویان سرتاسر دنیا قرار می دهد.
دانشگاه پادوا
دانشگاه پادوا (UNIVERSITÀ DEGLI STUDI DI PADOVA) در سال 1222 به عنوان یک مدرسه وکالت تاسیس شد. این دانشگاه در رتبه دوم و پنجم قدیمی ترین دانشگاه ها به ترتیب در ایتالیا و جهان قرار دارد. دانشگاه پادوا متشکل از 32 بخش و 8 مدرسه و همچنین یک ساختمان بیمارستان در دانشکده پزشکی است.

دانشگاه ویتا سالوته سن رافائل
دانشگاه Vita-Salute San Raffaele یک موسسه جوان است که در سال 1966 میلادی و در شهر مدرن و پر جنب و جوش میلان تاسیس شد. برنامه های مطالعاتی این موسسه در سه بخش اصلی پزشکی، فلسفه و روانشانسی ارائه می شود. دلیل اصلی تاسیس این دانشگاه و تمرکز بر این رشته های خاص را می توان یافتن پاسخی مناسب برای سوال “انسان چیست”، دانست.


دانشگاه پلي تكنيك ميلان
دانشگاه پلی تکنیک میلان (Politecnico di Milano) یکی از برجسته ترین دانشگاه های فنی اروپا و بزرگ ترین دانشگاه مهندسی، معماری و طراحی ایتالیا، در سال 1863 میلادی تاسیس شد. مهم ترین هدف تاسیس این دانشگاه، تحقیق با هدف ارائه بهترین استانداردهای آموزش و پرورش است. تعداد دانشجویان در حال تحصیل این دانشگاه با 7 پردیس در میلان و سایر شهرهای ایتالیا، به 45000 نفر می رسد. با توجه به ارائه تقریبا تمامی رشته ها و دوره های تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی، هم اکنون دانشجویانی از 100 کشور دنیا در دانشگاه پلی تکنیک میلان مشغول به تحصیل هستند و حضور دانشجویان بین المللی در این دانشگاه روندی صعودی دارد.

هزينه هاي تحصيل و زندگي در ايتاليا هزينه هاي تحصيل و زندگي در ايتاليا
هزينه هاي تحصيل و زندگي در ايتاليا

هزینه زندگی در ایتالیا نسبت به ساير کشور های اروپایی کمتر است و به همين نسبت  شهریه های دانشگاه نیز كاهش چشمگيري دارند. شهریه های دانشگاههای ایتالیا حتی بدون بورسیه استانی (DSU)و يا درخواست تخفیف شهریه نهایتا 3 الی 4 هزار یورو در سال می باشد که همین مقدار نیز بر اثر گرفتن بورسیه های استانی و تحصیلی و يا درخواست تخفیف شهریه کاهش خواهد یافت. در حالی که بسیاری از کشور ها شهریه های چند ده هزار یورویی را از دانشجویان خارجی برای تحصیل طلب میکنند. ( مجارستان ، روسیه ، آمریکا ، انگلستان و( …

بورسیه استانی ایتالیا را به تنها کشوری تبدیل کرده است که كمك هزينه دانشجويي را بدون در نظر گرفتن شرایط تحصیلی و صرفا بر اساس میزان درآمد دانشجویان پرداخت می کند. این بورسیه در هیچ کشور و هیچ کجای دنیا مورد مشابه ندارد و تنها در ایتالیا به دانشجویان پرداخت می شود. اخذ بورسیه استانی به هیچ عنوان نیاز به رزومه قوی، معدل بالا، مقالات ISI و غیره ندارد و تنها با بررسی مدارک مالی سرپرست دانشجو پرداخت می شود.
6000 یورو وجه نقد، تخفیف 90 درصدی یا معافیت کامل از پرداخت شهریه دانشگاه ، تخفیف خوابگاه ، تخفیف سلف سرویس ، اخذ کارت تردد با قیمتی بسیار پایین و …  . اينها همه بدين معناست که ایتالیا مي تواند  بهترین مقصد تحصیلی در اروپا به خصوص براي  دانشجوهاي ايراني باشد.
برای دریافت این بورسیه کافیست دانشجویان پس از گرفتن پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاههای ایتالیا با ارائه مدارک مالی سرپرست خود، به کشور ایتالیا اثبات نمایند که توانایی پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در ایتالیا را ندارند.

نكات جذاب راجع به ايتاليا نكات جذاب راجع به ايتاليا
نكات جذاب راجع به ايتاليا

•  نام ایتالیا از کلمه‌ای به معنی سرزمین گاوها می‌آید. احتمالاً این نام از گاوی که نماد قبایل جنوب این کشور بوده برگرفته شده است
•  ایتالیایی‌ها ادعا می‌کنند آنها بودند که به سایر قسمت‌های اروپا آشپزی را یاد دادند. این کشور بستنی، قهوه و پای میوه را به جهان معرفی کرد. اولین کتاب آشپزی ایتالیایی در سال ۱۴۷۴ نوشته شده است.
•  گرگ نماد شهر رم و به نوعی نماد ایتالیا محسوب می‌شود.
•  زمانی که مک‌دونالد اولین شعبه‌ی خود در رم را در سال ۱۹۸۶ باز کرد، علاقه‌مندان آشپزی ایتالیایی به صورت رایگان در بیرون رستوران اسپاگتی به مردم می‌دادند تا میراث آشپزی خود را از یاد نبرند.
•  زادگاه پنیر پارمزان در حوالی پارما است. سایر پنیرهای معروفی چون موتزارلا، گورگونزولا و ریکوتا نیز در این کشور ساخته شدند.
•  خالق شخصیت داستانی پینوکیو؛ کارلو کولودی ایتالیایی بود.
•  محبوب‌ترین ورزش ایتالیایی‌ها فوتبال است. تیم ملی این کشور تا کنون ۴ بار برنده‌ی جام جهانی شده است.
•  ایتالیا یکی از پیشتازان صنعت مد به شمار می‌رود. همچنین ماشین‌های اسپرتی مانند فراری، لامبورگینی و مازراتی از دیگر ارمغان‌های ایتالیا برای جهان هستند.
•  بسیاری از افراد مجرد ایتالیا حتی تا سن ۴۰ سالگی و با وجود داشتن شغل و استقلال، با خانواده‌ی خود زندگی می‌کنند.
•  زبان رسمی موسیقی، ایتالیایی است و تقریباً تمام اصطلاحات آن از این زبان گرفته شده‌اند.
•  دندان و انگشتان گالیله؛ دانشمند ایتالیایی، در فلورانس ایتالیا به نمایش گذاشته شده‌‌ است. این اعضا را در مراسم تدفینی که ۹۵ سال بعد از مرگ وی در سال ۱۶۴۲ برگزار شد، از جسد او جدا کردند.

فرهنگ غذايي ايتاليا فرهنگ غذايي ايتاليا
فرهنگ غذايي ايتاليا

((بهشت جایی است که آشپزانش همه ایتالیایی باشند. !))
آيا شما هم به اين ضرب المثل قديمي اعتقاد داريد ؟
هرچند که آشپزی ایتالیایی، به گرد پای آشپزی ایرانی نمی‌رسد، اما باز هم این کشور در دنیای  غذا و خوراک، حرفهاي زيادي برای گفتن دارد. فرهنگ آشپزی ایتالیایی در کل دنیا معروف است و همه عاشق آن هستند که برای یکبار در عمرشان هم که شده، مزه غذای واقعی ایتالیایی را بچشند و با آن خاطره بسازند.
اولین و مهم‌ترین اصل در فرهنگ غذایی مردم ایتالیا، سادگی آن است. اگر نگاهی به دستور تهیه غذاهای ایتالیایی بیندازید، خواهید دید که همگی بسیار ساده هستند و به‌خصوص، زمان پخت بسیار کمی دارند. به‌علاوه، مواد اولیه آن‌ها نیز اندک است. این موضوع درست برخلاف فرهنگ آشپزی ایرانی است که هم مواد اولیه بسیاری می‌خواهد و هم اینکه آماده‌کردن هر غذا، در خوش‌بینانه‌ترین حالت، ۲ ساعت طول می‌کشد.

تازه بودن مواد غذایی نیز در فرهنگ آشپزی ایتالیایی بسیار اهمیت دارد. این مورد هم شاید در فرهنگ غذایی ایران، کمتر به‌چشم بخورد، چون تا جایی که ما به یاد داریم، والدین ما عادت داشتند بعضی از مواد اولیه را برای کاهش زمان آماده‌سازی یک غذا، در فریزر نگه دارند. اما در فرهنگ آشپزی ایتالیا، حساسیت زیادی بر این موضوع وجود دارد و کمتر بانویی را می‌توان پیدا کرد که برای تهیه غذا، از مواد اولیه یخ‌زده استفاده کند.
گوجه‌فرنگی، روغن زیتون و پنیر، سه پایه اصلی در اکثر غذاهای ایتالیایی هستند.

گوجه‌فرنگی، پایه اصلی بیشتر از 90درصد از غذاهای ایتالیایی است. چه در پیتزا و چه در پاستا، چه در سوپ و سس و چه اصلاً هر چیز دیگر، گوجه فرنگي نقشی اساسی را بازی می‌کند. همان‌طور که ما نمی‌توانیم در فرهنگ آشپزی خود، پیاز را کنار بگذاریم، ایتالیایی‌ها هم نمی‌توانند از گوجه بگذرند. اگر ما ايرانيها اول پياز را خورد مي كنيم و بعد تازه به اين فكر مي كنيم كه چه غذايي را بپزيم ، ايتاليايي ها هم پس از خورد كردن گوجه در اين مورد مي انديشند.

هرچند که عشق به پنیر، در آشپزی فرانسوی بسیار بیشتر به‌چشم می‌خورد، اما خب ایتالیایی‌ها هم ارادت خاصی به پنیر نشان می‌دهند. اگر نگاهی به دستور غذاهای ایتالیایی داشته باشید، خواهید که در اکثر آن‌ها، پنیر نیز وجود دارد و یکی از مزه‌های اصلی غذا ايتاليايي را تشکیل می‌دهد.
به‌طور مثال، پنیرهایی مثل موزارلا، ماسکارپونه، ریزوتو، بوراتا و … همگی ایتالیایی هستند و امروزه نه فقط در این کشور که در کل دنیا باب شده‌اند. درست همانند گوجه، پنیر نیز از جمله اصول فرهنگ آشپزی در ایتالیا است.

از دیگر اصول فرهنگ غذا در ایتالیا، پایبندی به سنت‌ها و دستورات قدیمی است. هیچگاه یک ایتالیایی را پیدا نخواهید کرد که دستور غذاهای سنتی این کشور را تغییر دهد و یا خلاف آن عمل کند، نكته مقابل آنها ما ايرانيها كه خيلي مواقع با آنچه در آشپزخانه يافت مي شود غذا را درست مي كنيم. اصلاً بگذارید این‌طور بگوییم، دستور پخت غذا در ایتالیا، برای مردم این کشور مقدس است و هرگونه تغییر و دخل و تصرف در آن، گناهي نابخشودنيست.

در آشپزی ایتالیایی، فقط مزه و طعم مهم نیست، بلکه عطر غذا نیز اهمیت بالایی دارد. در هیچ کجای دنیا، نمی‌توانید پیتزا یا پاستایی را پیدا کنید که عطر و بوی غذای اصیل ایتالیایی را داشته باشد. همان عطر به‌یادماندنی که آب از دهانمان راه مي اندازد. سبزيجات تازه و معطر از جمله اصول و قواعد فرهنگ آشپزی ایتالیایی به‌شمار می‌رود.
و در آخر، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اصول فرهنگ غذایی ایتالیایی، باید به سالم بودن غذاهاي ايتاليايي اشاره کنیم. غذاهاي ايتاليايي در دنيا به سالم بودن شهره هستند ، و اين موضوع را تا حد زیادی مدیون استفاده از مواد اولیه ارگانیک و تازه هستند.
. . .  ما هم همينطور !

پذیرش از دانشگاههای کشور ایتالیا در مقاطع ( کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا )
پذیرش از دانشگاههای کشور ایتالیا در مقاطع ( کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا )

پذیرش دانشگاه های ایتالیا همراه با اخذ بورسیه(DSU) استانی 6000 یورویی سالیانه
پذیرش دانشگاه های ایتالیا همراه با اخذ بورسیه(DSU) استانی 6000 یورویی سالیانه

برای داشتن اطلاعات بیشتر با کارشناسان کوچ وی 2-09038061691 در ارتباط باشید
برای داشتن اطلاعات بیشتر با کارشناسان کوچ وی 2-09038061691 در ارتباط باشید

افزودن ماژول جدید
0%