آلمان

آلمـان

آلمان آلمان
آلمان

آلمان در شمال غرب اروپا واقع شده است. این کشور از سمت غرب با کشور های هلند، بلژیک و فرانسه و از شرق با کشور های لهستان و جمهوری چک همسایه است . پايتخت آلمان شهر برلين و زبان مردم آلماني است ، واحد پول رسمي آن يوروست . اين كشور نزديك به  85 ميليون نفر جمعيت را در خود جاي داده است كه بيش از 20 در صد آنها مهاجرين هستند .
مسیحیت مذهب رسمی مردم آلمان است كه به صورت تفكيك ۳۴ درصد پروتستان، ۳۴ درصد کاتولیک، ۳/۷ درصد مسلمان و حدود ۲۸/۳ درصد نیز بدون دین یا پیرو سایر ادیان هستند.
آلمان داراي آب و هوایی معتدل است . البته آب و هوای مناطق مختلف آلمان با هم تفاوت دارد؛ مثلا اب و هوای منطقه کوهستانی با آب و هوای منطقه ساحلی کاملا متفاوت است . به طور كلي می توان گفت آلمان تابستان های خنک و زمستان هایی معتدل دارد.آلمان كشور است در قلب اروپا كه محبوبيت اين كشور در دنيا به خاطر برندهاي خودرو ، تيم هاي فوتبال و تاريخ كهن در اين كشور است .
اما در نقطه مقابل يكي ديگر از دلايل معروفيت آلمان در دنيا جنگ هاي جهاني اول و دوم است ، هيتلر و جنايات ارتش نازي در جهان فراموش نشدني هستند.

مردم آلمان مردم آلمان
مردم آلمان

آلماني ها را بايد استاد نظم و برنامه ريزي به حساب آورد زیرا اين در كشور آلمتن به عنوان يك فرهنگ جا افتاده است، اطلاع از اینکه در چه ساعت خاصی باید چه کاری انجام داد به شدت توسط افراد ستوده می‌شود. علاوه بر این، برنامه‌ریزی دقیق در زندگی شخصی و همینطور کسب و کار، حس امنیت به آنها می‌دهد. حتی این موضوع در قوانین نیز رعایت شده است و مردم می‌دانند که چه انتظاری از زندگی، همسر و فرزندانشان داشته باشند، آنها می‌توانند بر اساس آن برنامه‌ریزی دقيقي براي يك زندگي ايدآل بکنند.
آلمانی‌ها معتقدند مرزبندی بین مردم، مکان‌ها و امور، بهترین راه برای داشتن یک زندگی منظم و نظام ‌یافته است و شاید به همین  دلیل باشد که زندگی شخصی و کاری آنها به شدت از هم جداست. مردم آلمان به خانه‌های خود دوست دارند و همیشه آن را تمیز و مرتب نگه می‌دارند. در فرهنگی که اکثر ارتباطات، تقریبا رسمی است، خانه برای آلمانی‌ها، محیطی برای آرامش و حفظ حریم خصوصی محسوب می‌شود و در نتیجه فقط اعضای خانواده و دوستان نزدیک را به خانه خود دعوت می‌کنند. پس انداز، سخت کوشی و احترام به تمام مردم از دیگر ویژگی‌های آلمانی‌ها محسوب می‌شود به طوری که به احترام بزرگ‌ترها و افراد شاخص جامعه مانند دکتر یا معلم خود می‌ایستند. آلمانی‌ها به صراحت و در کمال نزاکت، حرف خود را می‌زنند و صداقت را می‌پسندند و جز این  نيز از شما انتظاري ندارند.

شهرهاي مهم آلمان شهرهاي مهم آلمان
شهرهاي مهم آلمان

برلین (Berlin)
برلین پایتخت کشور آلمان که به عنوان پایتخت سیاسی این کشور نیز شناخته می شود در قسمت شرقی این کشور واقع شده است. در سال 1961 میلادی در شهر برلین دیواری به طول 155 کیلومتر ساخته شد و قسمت شرقی را از غربی, برای جلوگیری از ورود پناهندگان در دوران جنگ سرد جدا کرد.برلین هم به لحاظ مساحت و جمعیت در مقام دوم اتحادیه اروپا قرار دارد و بزرگترین شهر آلمان نیز به شمار میرود.
هامبورگ (Hamburg)
دومین شهر پر جمعیت آلمان که تحت تاثیر اقیانوس اطلس, دارای آب و هوای اقیانوسی می باشد شهر هامبورگ است. هامبورگ بیشترین شاخص توسعه توریست را در اتحادیه اروپا داراست.
مترو شهر هامبورگ به عنوان قدیمی ترین مترو جهان شناخته شده که از سال ۱۹۱۲ میلادی به بعد فعالیت خود را آغاز  و تا امروز فعال است. هامبورگ همچنین به شهر مینیاتوری نیز شهرت دارد. مینیاتور واندرلند که یک ماکت از سامانه راه آهنی است, هرساله باعث جذب هزاران گردشگر به شهر هامبورگ می شود، اين موزه خصوصي يك ممر درآمد جذاب براب شهر هامبورگ است.
مونیخ (Munich)
بی شک سرسبزترین شهر آلمان مونیخ است ، اين شهراز نظر مناظر دیدنی و فرهنگي شباهت زيادي به برلين دارد. شهر مونیخ به عنوان سومین شهر بزرگ آلمان شناخته می شود.مونیخ بر حاشیه کوه های آلپ واقع شده است و دارای آب و هوایی بسیار معتدل و طبیعتی فوق العاده جذاب است. مونيخ  به عنوان چهارمین شهر برتر جهان برای زندگی، يك از شهرهاي ثروتمند آلمان است.
فرانکفورت (Frankfurt)
فرانکفورت به عنوان پنجمین شهر بزرگ آلمان  و يكي از شهرهاي ثروتمند اروپا محسوب می شود و اين ناشي از استقرار بانك مركزي اروپا دراين شهر است . فرانكفورت به عنوان مهمترين شهر اقتصادی قاره اروپا نیز شناخته می شود.

صنعت آلماني صنعت آلماني
صنعت آلماني

همه مي دانيم محصولاتي كه روي آنها برجسب آلماني خورده باشد از كيفيت بالايي برخوردار است و اين جهش اقتصادي دقيقا بعد از جنگ جهاني دوم براي آلمان ( غربي) رخ داد. امروزه اقتصاد این کشور در حال رشد و توسعه است و جزء یکی از قوی ترین اقتصادهای دنیا به شمار می آید. این کشور بزرگترین کشور صادراتی اروپا هم محسوب می شود . در حقیقت، آلمان به واسطه داشتن کارایی صنعتی بسیار قوی به عنوان نیروگاه اقتصاد اروپا عمل می کند.ماشین های آئودی، بی ام وی، مرسدس بنز، پورشه و فولکس واگن نه تنها در آلمان بلکه دركل اتحاديه اروپا، آمريكا و تقريبا بقیه دنیا از محبوبیت بسیار زیادی برخوردارند. این ماشین ها و برندها بسیار شناخته شده و معروفند به نحوي كه صنعت خودروسازی بزرگترین نماد صنعتي آلمان محسوب می شود.
همه دنیا ماشین های آلمانی را جزء ماشین های ایمن ، با دوام و با کیفیت می شناسند. مهندسان آلمانی در این صنعت بي نظير و ماهرند.آلمانی ها علاوه بر تولید ماشین های لوكس و فوق العاده ، توانایی بالایی هم در ساخت زیرسازخت ها و جاده های عالی و بی نقص دارند.

آداب و معاشرت آلماني آداب و معاشرت آلماني
آداب و معاشرت آلماني

آلمانی‌ها  بر خلاف ما ايراني ها برای انجام کسب و کار نیازی به ایجاد رابطه شخصی ندارند و بیشتر به مدارک تحصیلی شما، رزومه كاري و مدت زمان فعالیت شرکت‌تان علاقه‌ دارند. رابطه‌ها كاملا رسمی  و رعایت قوانين، برای ایجاد رابطه کاری و حفظ آن از اهمیت زیادی برخوردار است. آلمانی‌ها اغراق و گزافه‌گویی را نمی‌پسندند و به آن اعتماد نمی‌کنند. مردم این کشور برای حمایت از تصمیم‌ گیری‌های کاری و پایبندی به تصمیمات و صحبت‌های ثبت شده، ارتباطات کتبی زیادی انجام می‌دهند، پس تعجب نکنید.
قرار ملاقات‌ها باید از یک یا دو هفته قبل مشخص شود. اگر یک برنامه قرار ملاقات تهیه می‌کنید، حتما به زبان آلمانی باشد. سر وقت بودن اهمیت زیادی برای آلمانی‌ها دارد و اگر فکر می‌کنید با تاخیر به جلسه می‌رسید باید آن را به صورت تلفنی اطلاع دهید. لغو یک جلسه در لحظه آخر، نهایت گستاخی و بی‌ادبی تلقی می‌شود و ممکن است رابطه کاری را به خطر بیندازد.جلسات کاری بر اساس یک زمان‌بندی سفت و سخت انجام می‌شود و زمان شروع و ختم جلسه دقیقا مشخص شده است. جلسات اولیه بیشتر جنبه آشنایی طرفین را دارد و سعی کنید هنگام صحبت تماس چشمی مستقیم داشته باشید. علاوه بر این یادتان باشید که برای ورود به اتاق جلسه باید آداب آن را راعایت کنید و بزرگ‌ترین یا بالاترین مقام باید اول وارد اتاق شود.

فرهنگ غذايي آلمان فرهنگ غذايي آلمان
فرهنگ غذايي آلمان

اگر با فرهنگ و رسوم کشور آلمان مختصر آشنایی داشته باشید، حتما می‌دانید که بوده و برای افرار گیاهخوار نیز گزینه مناسبی هستند.
هر چند كه  همه تصور مي كنند  اصلي تري غذاي مردم آلمان گوشت يا يكي از انواع سوسيس است بايد به شما بگوييم اشپتزله از محبوب و معروف‌ترین غذاهای آن است و برعکس سایر غذاهای آلمانی که گوشت ترکیب اصلی آن‌هاست به صورت کاملا گیاهی تهيه مي شود ، اشپتزله در واقع نوعی پاستا است که خمیر آن را با مواد اولیه‌ تخم مرغ، آرد، نمک و مقدار کمی آب گازدار تهیه کرده و به صورت خمیر مخصوص در می‌آورد. همیشه مي توانيد تنوع بالایی از غذاهای سنتی و خوشمزه را در شهر‌های آلمان بیابید. در مناطق اطراف هامبورگ ماهی تازه، و در جنوب آلمان غذاهایی که با گوشت قرمز تهیه می‌شوند اشتها برانگيز هستند. در اين مقاله به معرفي جند نمونه از غذاهاي معروف آلماني بسنده مي كنيم :


1 . بِرَت‌وارست
خیلی جای تعجب ندارد که دومین غذای محبوب آلمانی‌ها بِرَت‌وارست (Bratwürste) باشد. سوسیس جزء جدا‌ نشدنی از مراسم باربیکیو در آلمان است. در هر جای آلمان شما با نوع متفاوتی از آن مواجه می‌شوید. معروف‌ترین نوع آن سوسیس‌های کوتاه و باریکی است که در اصل به بخش نورنبرگ تعلق دارد. آماده کردن این غذا به این صورت است که سوسیس‌ها را باید به مدت دو دقیقه از هر طرف گریل کنید، آن را در نان مخصوص گذاشته، کمی سس کچاپ و خردل روی آن ریخته و میل کنید.
2.  سوسیس کاری
یک نوع سوسیس دیگر در جایگاه سوم از لیست ده غذای ‌معروف آلمانی ها  قرار دارد. خوردن سوسیس کاری (Currywurst) در ‌برلین تبدیل به یک سنت دیرینه شده است؛ غذایی که در سال ۱۹۴۹ در همین شهر و توسط هرتا هوور ابداع شد. برای آماده کردن سوسیس کاری باید سوسیس‌ها را به تیکه‌های نازک خرد کرده و با سس کچاپ و پودر کاری آغشته کرد. این غذا به همراه سیب‌زمینی سرخ کرده یا نان سرو می‌شود.
3. مالتاشن 
شایعاتی وجود دارند که می‌گویند در زمان‌های گذشته راهبانی که اجازه نداشتند در جشن‌های مذهبی گوشت بخورند، گوشت را در نوعی خمیر پاستا پنهان می‌کردند تا خداوند نتواند گوشت خوردن آنها را ببیند. مهم نیست که این داستان حقیقت دارد یا نه اما باور کنید که این غذای فوق العاده را حتماً باید امتحان کنید. مالتاشن (Maultaschen) به دو صورت آب‌پز و سرخ شده تهیه می‌شود و داخل آن را با گوشت گاو، گوسفند و یا مواد گیاهی پر می‌کنند.

مشاهير آلماني مشاهير آلماني
مشاهير آلماني

آلمان از گذشته تا به امروز یکی از کشورهای مدرن و پیشرفته بوده و هست و شخصیت‌های معروف زيادي در  آلمان شده اند كه  تاثیرگذاری بسیار زیادی بر روی تاریخ و تمدن این کشور  و دنيا داشته اند . آلبرت انيشتن فيزيكدان ، فردريك نيچه فيلسوف، بتهوون آهنگساز ، شوماخر راننده و قوي ترين زن جهان و رهبر پرجمعيت ترين و قدرتمند ترين كشور اروپايي خانم آنكلا مركل ، آلمان را به بخش شگفت انگيز دنيا تبديل كرده اند .

ويزاي جاب آفر و جاب سيكر آلمان فرصتي براي كار و زندگي در قطب صنعتي جهان، با ما در ارتباط باشد.
ويزاي جاب آفر و جاب سيكر آلمان فرصتي براي كار و زندگي در قطب صنعتي جهان، با ما در ارتباط باشد.

افزودن ماژول جدید
0%